1 Mayıs 2008 Perşembe

1 Mayis yas günü pastam







Sevgili arkadaslar,


Dogum günü pastam "Ispanakli yas pasta", yapimi cok kolay, Oktay ustanin yesil elma blogunda gördüm ve yorumlari okudum bende yapmaya karar verdim. 1 Mayis, bugün dogum günüm.
Ispanaktan pasta olurmu demeyin, bal gibide oluyor, hemde cok lezzetli, kizim rengine bayildi. Tarifini sizinle paylasmak istiyorum.


Pasta keki icin:


4 yumurta (ben 3 tane kullandim cünkü kullandigim yumurtalar (L) büyüklügündeydi.
1.5 su bardagi toz seker
1 p. kabartma tozu
1. paket vanilya
1 su b. ispanak püresi
2.5 su bardagi un

Kremasi icin:

3 su bardagi süt
4 corba kasigi un
1 yumurta sarisi
1 su bardagi toz seker
1 tatli kasigi vanilya

Kremsantisi icin:

1 paket kremsanti
1.5 su bardagi süt


Yapilisi:


Önce ispanak yapraklarini yikadim sicak suda hasladim, rengi dönünce soguk suya atip $okladim, sonra suyunu süzdürüp mikserde püre haline getirdim.

Pasta keki icin 3 yumurtayi sekerle mikserle köpük köpük olana kadar cirptim, sonra icine ispanagi, unu kabartma tozunu, vanilyayi ilave ettim, tekrar karistirdim, yaglanmis kek kalibina koyup önceden isitilmis 170° firinda pisirdim.

Kek piserken biryandan kremasini hazirladim. Malzemeler karistirilip pudding gibi karistirarak pisirdim, onuda sogumaya birakip, diger yandan kremsantisini hazirladim.

Keki kalibindan cikarip soguduktan sonra 3 parcaya kestim, birazda ortasindan aldim, daha sonra pastanin üstünü süslemek icin. Güzel bir görüntüsü oldu, 1 gün dolapta sogutup servise hazirladim.

2 yorum:

Selin dedi ki...

Selam İlknurcum,
Beni ziyaret etmişsin. Ben de iade-i ziyarete geldim. Bloğun yeni sanırım. Aramıza hoşgeldin. Hayırlı olsun. Bu arada geçmiş doğum günün kutlu olsun canım. Umarım hayatın hep çok çoook güzel olur. Bütün dileklerin gerçekleşir. Seni arkadaş listeme ekliyorum. Burda çok güzel dostluklar kuracağına eminim. Almanyada yaşayan birçok blogçu arkadaşım var. Bunların arasında çok çok sevdiğim Yaren'le de görüşmeni tavsiye ederim. Çok şekerdir benim arkadaşım.Adresine benim bloğumdan ulaşabilirsin. Sevgiyle kal. Selin...

Adsız dedi ki...

Güzel dileklerin icin tesekkür ederim Selincim,bu arada dün sana yazi gönderdikten sonra diger tariflerine baktim, sen cok hamarat birisin, baklavandan belli cok nefisdi, yarenide izlediklerime eklicem, görüsmek üzere, Sevgiler

Ilknur